Pelgrimspas - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frans Groot - WaarBenJij.nu Pelgrimspas - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frans Groot - WaarBenJij.nu

Pelgrimspas

Blijf op de hoogte en volg Frans

12 April 2015 | Nederland, Amsterdam

Ook vandaag de dag vertrekken nog jaarlijks tientallen gelovigen én niet-gelovigen (zoals ik) vanuit Amsterdam voor een voettocht naar Santiago de Compostella. Om hun persoonlijke ervaringen ook thuis een plaats te kunnen geven, werd er in de Vredeskerk in de Pijp op 19 februari 2011 een indrukwekkend beeld van Jacobus onthuld, vervaardigd door beeldend kunstenaar Herman van Elteren (1928). Vandaag daar naar toegegaan om mijn eerste stempeltje te halen in mijn pelgrimspaspoort (zie foto hoe dat eruitziet). Met dit paspoort en de vereiste stempels krijg je in Santiago van de bisschop een soort oorkonde dat je de tocht met goed gevolg hebt afgelegd.

• 14 April 2015 - 08:36

Irene:

Frans ik voel een beetje jaloers dat je een mooi doel hebt en gestart bent. Wens je een prachtige tocht toe!