Dag 12 Brakel - Heusden - Reisverslag uit Heusden, Nederland van Frans Groot - WaarBenJij.nu Dag 12 Brakel - Heusden - Reisverslag uit Heusden, Nederland van Frans Groot - WaarBenJij.nu

Dag 12 Brakel - Heusden

Blijf op de hoogte en volg Frans

24 April 2015 | Nederland, Heusden

Na Noord-Holland, Zuid-Holland, Gelderland te hebben doorkruist ben ik nu in Noord-Brabant. Ik heb dus de Bible belt achter me gelaten. Ik geloof dat ik nu de grote rivieren ben gepasseerd. Vandaag de afgedamde Maas en de echte Maas met pontjes over gestoken en zonder al te veel moeite Heusden bereikt. Heusden was een vesting en is nog vrijwel intact. Door grondige restauratie is de stad nu een gaaf voorbeeld van de Hollandse vestingbouw.Het stadje telt 133 monumenten en vele mooie straatjes en steegjes. Dit stadje moet je zeker een keer bezoeken, zeer de moeite waard. Morgen ga ik richting Efteling, al zal ik die niet met een bezoek vereren, maar me ongans sleuren en trekken door de Loonse en Drunense duinen. Het zou vandaag regenen, maar nog niets gehad. Misschien komt dat vannacht, ik heb nog niet kunnen testen of mijn tentje waterdicht is dus misschien morgen een waterballet.

Tags: Brakel, Heusden