Dag 14 Drunen - Reisverslag uit Drunen, Nederland van Frans Groot - WaarBenJij.nu Dag 14 Drunen - Reisverslag uit Drunen, Nederland van Frans Groot - WaarBenJij.nu

Dag 14 Drunen

Blijf op de hoogte en volg Frans

26 April 2015 | Nederland, Drunen

Vandaag zondag weer een rustdag genomen. Maar helemaal niets doen zat er ook niet in. Ik moest nog even een stempel halen voor mijn pelgrimspaspoort in de St. Jans kathedraal in 's Hertogenbosch. Ik kwam midden een in mis terecht die geleid werd door de bischop van Den Bosch. Die moest ik uitzitten, want de stempel werd pas na de mis uitgedeeld. Het is weer zo'n 55 jaar geleden dat ik een katholieke mis bezocht en er is eigenlijk niets veranderd. Alleen het aantal bezoekers is dramatisch gedaald. Ik denk dat in zo'n grote kathedraal maar honderd grijze gelovigen zaten. Wel werd de mis uitgevoerd door een groot koor en orgelspel en kaarsen alom. Je kunt van de katholieken zeggen wat je wilt, maar ze hebben gevoel voor theater en show. Deze religieuze dag werd 's avonds nog versterkt door een campinggast die had vernomen dat ik naar Santiago ging. Hij bood mij een foto aan van het beeld van de Zoete Moeder Maria van Den Bosch, die in 1380 er voor zorgde dat Den Bosch als door een wonder van de pest werd bevrijd. Die moest ik ter bescherming meenemen en of ik in Santiago een kaarsje op wilde steken voor zijn zwager die aan een ernstige ziekte leed. Ik heb hem dat maar beloofd.

  • 26 April 2015 - 19:43

    Arnold Tomasoa:

    Hoi Frans,

    Wij kennen elkaar van de Pelgrimshoeve alweer maanden geleden.

    Ik lees met genoegen je stukjes, je schrijft met een zekere droge humor je kritische observaties.
    Het vermoeden is dat je docent bent geweest of daar geschikt voor was of iets met talen heb gedaan.

    Ik kijk uit na je volgende stuk, in de wetenschap dat er nog heel veel zullen komen.

    gr. Arnold Tomasoa
    ps. Ik ga eind juni met de fiets naar SdC, wellicht ontmoeten we elkaar nog onderweg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 15148

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 31 Augustus 2015

Onderweg naar Santiago

Landen bezocht: