Dag 23 Zoutleeuw - Hėlėcine - Reisverslag uit Hélécine, België van Frans Groot - WaarBenJij.nu Dag 23 Zoutleeuw - Hėlėcine - Reisverslag uit Hélécine, België van Frans Groot - WaarBenJij.nu

Dag 23 Zoutleeuw - Hėlėcine

Blijf op de hoogte en volg Frans

05 Mei 2015 | België, Hélécine

Na een uitgebreid ontbijt met Petra uit Zoutleeuw vertrokken. Klein historisch stadje met een prachtig stadhuis. Het was prima weer. Warm en zonnig zodat er met zonnebrand gesmeerd moest worden. Gelopen door Vlaams Brabant. Hele mooie "lege" streek. Zo rond het middaguur pakten zich donkere wolken boven ons samen. Er stak een stormachtige wind op, die ons bijna van de weg blies en zelfs takken braken van de bomen af. Toen begon het hevig te regenen en in dit "lege" land was geen schuilplaats te vinden. We waren al weggestuurd door boze mensen, die het niet leuk vonden, dat we onder hun afdakje naar de garage trachten te schuilen voor de striemende regen. Nat kwamen we aan in Hėlėcine, een plaatsje op de grens van Vlaanderen en Waloniē, maar het klaarde snel op en werden hartelijk welkom geheten door Lieve en Raf van de Genechten. Lieve heeft de tocht in 2002 van huis in Diest gelopen en vangt nu andere pelgrims op. We kregen een warme maaltijd, wijn, slaapplaats en een ontbijt aangeboden. Eindelijk een keer goed gegeten! Morgen probeer ik Eghezėe te bereiken.