Dag 24 Hélécine - Perwez - Reisverslag uit Perwez, België van Frans Groot - WaarBenJij.nu Dag 24 Hélécine - Perwez - Reisverslag uit Perwez, België van Frans Groot - WaarBenJij.nu

Dag 24 Hélécine - Perwez

Blijf op de hoogte en volg Frans

06 Mei 2015 | België, Perwez

Ik heb Eghezée niet gehaald. Dat had verschillende redenen. Voor de derde opeenvolgende dag wilde Petra met mij op stap richting Jodoigne, hoewel haar voet onder de blaartjes zat. Gingen we met prachtig weer op pad, maar al vrij snel sloeg het weer om. Donkere wolken pakten zich boven ons samen. De routestickers worden in Wallonië uitvoerig gebruikt, dus het kan bijna niet fout gaan. Maar of het nou aan ons gebabbel onderweg of omdat de Walen een sticker hadden vergeten, we liepen weer verkeerd zodat de wandeling alweer 5 kilometer langer werd. In Jodoigne hebben we nog geluncht en zijn toen ieder ons weeg gegaan. Petra wilde kijken of ze ter plekke kon overnachten of met de bus naar Namen ging, waar de mogelijkheden natuurlijk legio zijn. Ik ging beginnen aan mijn reis naar Eghezée via de RAVel 2 (een wandel- fietspad over een oude spoorlijn, die is geasfalteerd. Rechttoe rechtaan dus dat is voor mij niet zo'n plezierige onderneming. Ik was nog maar net op pad of er brak een noodweer los dat bestond uit regen, hagel en onweer, dat 's avonds het BRT nieuws zou halen en naar ik later hoorde ook in Nederland zijn slachtoffers heeft geëist. Ik werd daar echt bang van en ben toen naarstig op zoek gegaan naar onderdak. Uiteindelijk heb ik dat gevonden in Perwez een enclave in de natuur, die bestaat uit allerlei soorten restaurants, frietkotten en mogelijkheden tot overnachten. Morgen hoop ik via Eghezée naar Namen (Namur) te geraken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 15139

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 31 Augustus 2015

Onderweg naar Santiago

Landen bezocht: