Dag 25 Perwez - Namen - Reisverslag uit Namen, België van Frans Groot - WaarBenJij.nu Dag 25 Perwez - Namen - Reisverslag uit Namen, België van Frans Groot - WaarBenJij.nu

Dag 25 Perwez - Namen

Blijf op de hoogte en volg Frans

07 Mei 2015 | België, Namen

Een kaarsrechte route langs de RAVel 2 naar Namen, waar weinig over te vertellen is, dus heb ik de tweede aflevering van "Dames onderweg" In Nederland in Middelbeers bij de Heilige Eik, las ik in het gastenboek dat vlak voor mij iemand had geschreven: "Op weg naar Santiago, Riekje" Ik had daar onder geschreven: "Ik ook! Frans" Daarvoor was er al een kroegbaas die mij vertelde dat vlak voor mij twee dames richting Santiago liepen. In Vessem aangekomen werd ik voorgesteld aan twee dames Mary en Riekje. Ik zei dat ik voor ik hen gezien had al van hun bestaan afwist. In Tongerlo zag ik ze weer in hetzelfde klooster. Weer gezellig bijgekletst. Gisteren belde ik voor onderdak in Namen, dat kon zei de dame aan de lijn, maar er waren ook nog twee dames uit Nederland. Vanmiddag meldde ik me op het adres en de eigenaresse had nog een hoop te doen en vroeg me of ik de dames wilde ontvangen. Ze liet zo haar prachtige huis aan mijn zorgen over. De dames arriveerden en waren stomverbaasd dat ze mij als de "huiseigenaar" aantroffen. Samen gegeten en elkaars verhalen uitgewisseld. Erg gezellig allemaal. De pelgrimswereld zit soms bijzonder verrassend in elkaar. Het bleek namelijk dat zij Godelieve (de dame die mij en Petra een lift gaf in mijn vorige verhaal over "dames onderweg") ook kenden en zelfs op een vorige tocht bij haar en haar man hadden geslapen. Morgen vertrekken ze weer naar Nederland om later in juli hun reis weer te vervolgen, want ja ieder mens loopt op zijn eigen manier de camino.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 15144

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 31 Augustus 2015

Onderweg naar Santiago

Landen bezocht: