Dag 27 Dinant - Reisverslag uit Dinant, België van Frans Groot - WaarBenJij.nu Dag 27 Dinant - Reisverslag uit Dinant, België van Frans Groot - WaarBenJij.nu

Dag 27 Dinant

Blijf op de hoogte en volg Frans

09 Mei 2015 | België, Dinant

De gastenpater vraagt of ik goed heb geslapen. Hij leest aan mijn gezicht dat dat niet zo is. Hij verteld het verhaal van het Leffe bier dat ze al heel lang niet meer zelf maken, maar nu gemaakt wordt door de multinational InBev, gegroeid uit de Leuvense brouwerij van Stella Bier. InBev betaald aan de paters royalty's daar leven ze van en gaan ze volgend jaar het gastenverblijf een facelift mee geven. Ik ben niet uitgerust dus besluit een rustdag te nemen en boek hotel Splendid Palace. Ik loop met fijne gedachten door Dinant. Negen jaar geleden had ik hier een huisje gehuurd met Sanne, ze was 12. Alles kwam weer terug. Het bezoek aan de Citadel met dat enge kabelbaantje. Sanne had toen nog geen hoogtevrees. De Notre Dame, de rivier de Lesse waar we met z'n tweeën in een kajak vanaf voeren naar de Maas. Heel spannend en vermoeiend. De rondvaart over dezelfde Maas, inclusief het schutten in een sluis. Ik had voor de lol op een ochtend mijn baard afgeschoren en toen Sanne wakker gemaakt. Ze schrok zich een ongeluk. Haar vader had ze nog nooit zonder baard gezien. Al dat soort gedachten kwamen terug. 's Middags op weg naar hotel Splendid Palace. Een vreemd gebouw, dat gesloten bleek. Op de deur hing een brief met de mededeling dat er pas vanaf 17:30 uur kon worden ingecheckt. Op de patio stond een stoel dus daar het dagverslag gemaakt. Op een gegeven moment komt een jonge meid met rugzak aanzetten. En ja hoor het is Petra, waarvan ik 3 dagen geleden afscheid had genomen. De meest bizarre dingen gebeuren op deze reis. Hotel Splendid Palace doet zijn naam geen eer aan. Het is een slecht onderhouden gebouw, waar waarschijnlijk vroeger een internaat in heeft gezeten en waar ze nu argeloze toeristen met een mooie naam naar toe lokken. Geen douche of toilet op de kamer, geen beddengoed, spoorlijn loopt vlak langs het hotel. Klote dus. En toch nog bijna 40 euro vragen.

• 10 Mei 2015 - 11:47

Antoinette:

hoop dat je vandaag weer een beter onderkomen treft. Wel leuk die herinneringen aan de vakantie met Sanne! en hoop dat je ondanks de slechte accomodatie toch wel hebt geslapen en uitgerust aan de volgende etappe kan beginnen

• 11 Mei 2015 - 07:38

Frans: