Dag 28 Dinant - Hastière - Reisverslag uit Hastière-Lavaux, België van Frans Groot - WaarBenJij.nu Dag 28 Dinant - Hastière - Reisverslag uit Hastière-Lavaux, België van Frans Groot - WaarBenJij.nu

Dag 28 Dinant - Hastière

Blijf op de hoogte en volg Frans

10 Mei 2015 | België, Hastière-Lavaux

Adolphe Sax, de uitvinder van de saxofoon, werd in november 1814 in Dinant geboren. Nu zijn er twee dingen heel belangrijk in Dinant. Dat is de geboorte van Sax en de strijd tegen de Duitsers in augustus 1914, waarbij bijna heel Dinant werd verwoest. Dus de inwoners van Dinant vieren 200 jaar Sax en 100 jaar geleden de vernietiging en wederopbouw van Dinant. Derhalve hebben ze in heel Dinant de saxofoon als icoon en kunstvoorwerp op allerlei manieren in het straatbeeld verwerkt. Zo struikelde ik vanmorgen midden op de brug in Dinant over een sokkel, waarop een enorme saxofoon als kunstwerk was geplaatst. Ik viel op mijn knieën en vervolgens op mijn handen. Door de druk van van de rugzak viel ik ook voorover op mijn hoofd. Ik mag dus nu met recht zeggen dat de uitvinding van de saxofoon mij een kapotte knie, geschaafde hand en een buil op mijn kop heeft bezorgd. Toch de wandeling voortgezet. Ik kan zeggen dat ik het mooiste stuk van mijn reis heb gelopen. Het stuk van Anseremme tot aan Hastière is werkelijk adembenemend. Givet was de bedoeling vandaag, maar door de omstandigheden is het Hastière geworden, een prachtig plaatstje overigens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 15144

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 31 Augustus 2015

Onderweg naar Santiago

Landen bezocht: