Dag 30 Givet - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Frans Groot - WaarBenJij.nu Dag 30 Givet - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Frans Groot - WaarBenJij.nu

Dag 30 Givet

Blijf op de hoogte en volg Frans

19 Juni 2015 | Frankrijk, Givet

Ik ben weer terug in Givet. Na een meniscus operatie in Amsterdam en een herstel van 5 weken waag ik het er maar op. Mijn behandelend arts gaf het volgende advies: "Je moet doen wat je kunt en laten wat je niet kunt. In Givet is een pelgrimsherberg die beheert wordt door de heer Colin. Je kunt hem bellen tussen 5 en 6 om onderdak te vragen. Alleen Colin neemt de telefoon niet op, hij is aangesloten op een antwoordapparaat. De herberg met 3 slaapplaatsen is al bezet door twee Spaanse nichten die vanuit Barcelona naar Berlijn zijn gevlogen en van daaruit via Parijs naar Compostella lopen (Een ieder loopt zijn eigen camino) Ik raak in gesprek met een uiterst vriendelijke dame van de parochie waartoe de herberg behoort. Zij vindt dat ik aardig Frans spreek en nodigt me uit voor een etentje ter ere van de vertrekkende pastoor, die Givet verlaat en naar Reims wordt overgeplaatst. Heel veel vrijwilligers en parochianen komen langs en iedereen neemt wat lekkers mee voor het buffet dat om 21:00 uur aanvangt. Wat een mazzelaar ben ik toch. Een overnachting van donativo en een uitgebreid buffet volkomen gratis, waar ook nog de wijn rijkelijk vloeit. De Spanjaarden zijn ook uitgenodigd, maar die hadden in het stadje al gegeten. Ook de plaatselijke middenstand zoals daar zijn de kaasboer, groenteboer, de slager, de bakker, de visboer, allemaal hadden ze een enorme schotel geleverd om de geestelijke te behagen en ons natuurlijk ook. Vol en iets aangeschoten naar bed.

  • 20 Juni 2015 - 19:53

    Avril Albertz:

    Ongelofelijk Frans dat je zo snel weer bent doorgegaan!
    Ik kijk uit naar je mooie reisverhalen.
    Succes & geniet er van!

    Groetjes, Avril

  • 20 Juni 2015 - 22:27

    Carin:

    Ha Frans,

    Wat fijn dat je weer terug bent. Geniet en heb het goed op jouw camino.

    Bien camino.

    Carin

  • 21 Juni 2015 - 19:25

    Anne:

    Hoi Frans, bikkel ben je! Leuk om je verhalen weer te kunnen lezen. Fijne tocht en belevenissen!! Liefs, Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 15151

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 31 Augustus 2015

Onderweg naar Santiago

Landen bezocht: