Dag 36 Bazancourt - Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Frans Groot - WaarBenJij.nu Dag 36 Bazancourt - Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Frans Groot - WaarBenJij.nu

Dag 36 Bazancourt - Reims

Blijf op de hoogte en volg Frans

25 Juni 2015 | Frankrijk, Reims

Na proviand ingeslagen te hebben richting Reims vertrokken, in eerste instantie met René en Jacques. Die twee lopen harder dan ik. In de verte zag ik ze de verkeerde weg inslaan. Mijn geroep en gefluit om hen dat duidelijk te maken had geen enkel resultaat. Ik heb ook nog "au secours" geroepen, maar dat gaf ook al geen enkele reactie. Ik had ter plekke om kunnen vallen, zonder dat de heren dat merkten. Zelf de juiste weg naar Reims genomen, een rustige wandeling door uitgestrekte korenvelden. Ik kwam nog langs een oude Romeinse vesting in Fresne. Een mooie historische plek. Tot mijn stomme verbazing en ergernis hadden de Fransen hier een motercrossbaan van gemaakt. Nu racen hier de motoren over de plek waar 2000 jaar geleden de Romeinse soldaten hun bivak hielden. Even verder van deze ontheiligde plek zie je in de verte de kathedraal van Reims al in het dal liggen. Een prachtig gezicht. In Reims aangekomen meteen naar deze kathedraal gegaan om mijn stempeltje (hier tampon geheten) te halen. De vrijwilligers van de pelgrimsopvang houden je lang aan de praat en willen alles weten over je herkomst en het doel van je reis. Geslapen in het Diocesaan St-Sixte, waar vroeger priesters werden opgeleid. Die halen ze nu uit Afrika merkte ik toen ik de St Jacobskerk bezocht. Trouwens mijn "amis perdu" waren ook in het Diocesaan aangekomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 15161

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 31 Augustus 2015

Onderweg naar Santiago

Landen bezocht: