Dag 38 Rilly la Montagne - Madrueil - Reisverslag uit Épernay, Frankrijk van Frans Groot - WaarBenJij.nu Dag 38 Rilly la Montagne - Madrueil - Reisverslag uit Épernay, Frankrijk van Frans Groot - WaarBenJij.nu

Dag 38 Rilly la Montagne - Madrueil

Blijf op de hoogte en volg Frans

28 Juni 2015 | Frankrijk, Épernay

Vannacht werd ik plotseling wakker. Ik had het benauwd en kon bijna geen adem meer halen. Rene, mijn kamergenoot werd er ook wakker van en dacht dat ik de pijp uitging.Ik hing in onze kamer die boven een stal was gelegen met allerlei wijnoogst producten en machines een onaangename geur, maar mijn kamergenoot had nergens last van. Ik heb uren wakker gelegen. Uiteindelijk ben ik zeer benauwd toch in slaap gevallen. Nadat ik wakker geworden was, gingen we toch maar op pad. Bij het eerste heuveltje had ik al lucht te kort om omhoog te komen. Ik besloot om in Rilly de berg te laten voor wat ie was en met de trein 1 halte onder de berg door naar Les Hayes te gaan. Daar bleek ie niet te stoppen dus belandde ik in Germaine. Van daaruit toch naar Mardeuill gelopen, met gebrek aan lucht en het was ook nog eens bloedheet (36 graden). Maar goed ik heb Mardeuil gehaald. Ontzettend gastvrij ontvangen daar. Het dorp heeft een soort gemeenschapshuis, waar een school, kinderopvang, feestzaal in is gevestigd. Alles wat in de koelkast stond mocht ik opeten. Er stond vis, broccoli, couscous, toetjes en meloenen en ook nog fruit. Rene en ik hebben ons er tegoed aan gedaan. We sliepen in het zaaltje waar overdag de kleintjes een middagdutje doen. De benauwdheid bleef aanhouden en ik besloot om de volgende dag toch maar een arts te raadplegen.

  • 02 Juli 2015 - 17:18

    Caminofrans:

    Beste naamgenoot!
    Ik bof toch maar om je te mogen volgen op jou Camino. Dat je nu wat pech hebt, maakt niks uit. Zowat iedereen in mij omgeving heeft last van benen, ik ook, met name met blaren en heb af en toe de bus genomen. Dat hoeft niemand te weten en gaat ook niemand aan! Het is op zoon grote tocht een enorme ontdekking van je zelf!
    Frans, genietbaar je monstertocht dan doe ik het ook, doe voorlopig kalm aan met die hitte. Ik zit hier ook in Zitterdpeentjes te zweten!
    Gegroet
    Buon Camino
    Caminofrans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 15158

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 31 Augustus 2015

Onderweg naar Santiago

Landen bezocht: