Dag 29 Hastiere - Givet - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Frans Groot - WaarBenJij.nu Dag 29 Hastiere - Givet - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Frans Groot - WaarBenJij.nu

Dag 29 Hastiere - Givet

Blijf op de hoogte en volg Frans

11 Mei 2015 | Frankrijk, Givet

Het is over! Vandaag vrolijk vertrokken uit Hastière. Ik had goed geslapen, alleen mijn knie was wat opgezet en deed een beetje pijn. Na de val in Dinant was ik toch verder gelopen naar Hastière. Dat ging maar voelde wel steken in mijn linkerknie. Onderweg naar Givet werd het steeds erger en moest vaak rusten om de pijn te verdrijven. Wel de Belgisch/Franse grens overgestoken! Strompelend Givet bereikt en onderdak gezocht voor de nacht. De eigenaresse van het hotelletje adviseerde me om een bezoek te brengen aan de eerste hulppost van het plaatselijke ziekenhuis. De arts had toevallig in Leuven gestudeerd, dus sprak een paar woorden Vlaams. Uit zijn onderzoekje bleek dat mijn buiten of binnenmeniscus was beschadigd en hij hoopte voor mij dat de voorste kruisband niet was gescheurd. Dat moest onderzocht worden en het beste ziekenhuis waar dat goed kon was Reims. Maar doorlopen was absoluut geen optie. Als het bij de meniscus bleef was ik zeker 5 to 9 weken uitgeschakeld. Zo'n lange tijd wil ik niet in Frankrijk blijven om te revalideren. Ook de arts adviseerde me om in Amsterdam een orthopeed te raadplegen en na herstel de reis voort te zetten. Dus morgen reis ik terug naar Amsterdam, waar ik mij de volgende dag zal melden met mijn verwijsbriefje van de Franse arts. Dus mensen dag 29 is voorlopig de laatste dag van mijn reis. Maar dag dertig zal zich zeker weer aandienen, want dat wil ik heel graag.

  • 12 Mei 2015 - 08:43

    Fred Schulp:

    Jeetje Frans dat is balen. Net nu ik een verhaaltje in het Frans wil schrijven moet je afhaken. Ik hoop dat het niet te ernstig is en je snel weer de tocht kan hervatten. Zal ik dan toch maar de midzomernacht borrel organiseren :-) Sterkte en ik spreek je!
    Groet Fred

  • 12 Mei 2015 - 11:28

    Carin:

    Hallo Frans,

    Wat ontzettend vervelend dat je moet stoppen. Veel sterkte en succes met je herstel.

    Groet Carin

  • 12 Mei 2015 - 17:26

    Lydia Scholten:

    Hoi Frans,

    Wat jammer. Hopelijk kan je hem later weer oppakken. En knap dat je al zo'n stuk gedaan hebt.
    Beterschap.

    Lydia Scholten

  • 15 Mei 2015 - 18:39

    Marika:

    Wat ontzettend jammer Frans dat je nu even een tussenstop moet maken!
    Sterkte ermee,
    groetjes,
    Marika

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 15179

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 31 Augustus 2015

Onderweg naar Santiago

Landen bezocht: