Dag 31 Givet - Rocroi - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van Frans Groot - WaarBenJij.nu Dag 31 Givet - Rocroi - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van Frans Groot - WaarBenJij.nu

Dag 31 Givet - Rocroi

Blijf op de hoogte en volg Frans

20 Juni 2015 | Frankrijk, Rocroi

Ik had me door pelgrims en het routeboekje Via Monastica een beetje bang laten maken voor de route van Givet naar Rocroi. Deze zou, volgens hen, soms steil (dus dieptes) en bij regen, dat deed het, gladde paadjes en daar hou ik niet zo van. Dus zelf een route bedacht die van Givet langs de Maas liep en die in Revin het binnenland inging naar Rocroi van Revin was dat 12 km zag ik op de kaart. Dus dat was een makkie. Waar ik niet zo bij stil had gestaan was het hoogte verschil dat natuurlijk toch overbrugt moest worden. Dus dat werd 12 km klimmen. Wel een mooie, maar pittige route en na 25 km langs de Maas zeer vermoeiend. Onderweg nog een doodgereden vosje (zie foto) gevonden, was net gebeurd want hij of zij was nog warm. De hele dag en vlak voor de vondst van het vosje was ik al een soort jeepjes met grote wielen tegengekomen, die door de natuur scheurden. Een soort rally dacht ik. Die gasten kregen van mij natuurlijk direct de schuld van de dood van het vosje. In de pelgrimsherberg van Rocroi ontmoette ik René en Geert twee Nederlandstalige pelgrims Geert uit België (Ieper) en René een Nederlander die in België woont en dan is het natuurlijk leuk om even met elkaar te kletsen. Met René heel goed en goedkoop gegeten in Hotel Auberge de Commerce en daar zaten een aantal Hollanders van de jeepjes heel stoer en druk te praten en te zuipen. Ik heb ze maar niet verteld over de moord op het vosje.