Dag 3 De Kwakel - Ter Aar - Reisverslag uit Vrijhoeven, Nederland van Frans Groot - WaarBenJij.nu Dag 3 De Kwakel - Ter Aar - Reisverslag uit Vrijhoeven, Nederland van Frans Groot - WaarBenJij.nu

Dag 3 De Kwakel - Ter Aar

Blijf op de hoogte en volg Frans

15 April 2015 | Nederland, Vrijhoeven

De meest deprimerende gebeurtenis voor een wandelaar is dat ie verkeerd loopt of dat de aangegeven weg uit het boekje "Pelgrimspad 1" niet meer de juiste is omdat de aangegeven route eindigt bij een hek waarachter het pad door werkzaamheden is verdwenen. Dit laatste gebeurde me in Amsterdam bij de Schinkelbruggen. Gelukkig ken ik Amsterdam een beetje dus had al snel een alternatieve route gevonden. Vandaag gebeurde me dat in Nieuwveen, waar plotseling een sluisje was gebouwd die niet op het kaartje stond. Ik raakte gedesoriënteerd en liep daardoor 4 km verkeerd. Maar de Heilige St. Jacob (of Christoffel) wist het zo te plooien dat ik wel een kortere route vond die mij leidde naar mijn einddoel van de dag Wijngaard-camping Naescas al liep die niet volgens het voorgeschreven traject. Een pelgrim (ik weet niet of ik dat ben volgens de regels) kiest zijn eigen weg. Zoals jullie weten ben ik een wijnliefhebber en deze wijngaard camping lag op de route. Ik had nog nooit een Hollandse wijn gedronken omdat ik dacht dat druiven toch een zekere hoeveelheid zon moesten hebben om ze lekker te maken. Maar ik kocht een fles "Naescas Regent 2013" weliswaar voor een tientje maar hij was bijzonder lekker, dus het kan wel in ons kikkerlandje.

http://www.ramblr.com/web/mymap/trip/74546/99079/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 15181

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 31 Augustus 2015

Onderweg naar Santiago

Landen bezocht: