Dag 20 Meerhout - Tongerlo - Reisverslag uit Tongerlo, België van Frans Groot - WaarBenJij.nu Dag 20 Meerhout - Tongerlo - Reisverslag uit Tongerlo, België van Frans Groot - WaarBenJij.nu

Dag 20 Meerhout - Tongerlo

Blijf op de hoogte en volg Frans

02 Mei 2015 | België, Tongerlo

Ja mensen de kogel is door de kerk. Ik loop niet meer met mijn karretje! In Nederland heeft hij mij veel gemak en plezier gegeven. Door hem kon ik mijn tent meenemen en elke avond verzekerd zijn van een slaapplaats. Nederland heeft het niet zo op pelgrims, dus is het moeilijk om een goedkope plek te vinden om te overnachten. Maar er zijn ook nadelen. Je kunt je niet overal vrij bewegen. Soms kom je hekken, draaihekjes en drassige paden tegen en dan werkt de kar tegen je. Het is niet fijn om steeds je kar in en uit elkaar te halen om je doel te bereiken. Ik was al van plan om de kar in Vessem terug te sturen naar huis, dat doet ie niet vanzelf, maar in Vessem zit een bedrijf dat gespecialiseerd is in pelgrims bagage. Maar ik twijfelde toch nog te veel. Mijn avontuur aan het Zilverstrand en de wijze raad van Mannu Dox over het gebruik van mijn kar in het verdere verloop van mijn tocht heeft de doorslag gegeven. Mannu heeft de kar opgeslagen op de zolder en als ik dit projectje heb afgerond ga ik hem weer bij hem ophalen. Ook Pylger Andrys heeft onderweg zijn tent terug gestuurd omdat bleek dat overnachten in pelgrimsherbergen goedkoper is dan overnachten op een camping. Ik heb 10 kilo achtergelaten in Meerhout en nu een rugzak van 11 kilo en dat is nog 3 kilo teveel. Dus de komende dagen moet er nog wat worden losgelaten. Een mooi pelgrims-gezegde is: "Alles wat je niet meeneemt is mooi meegenomen." Ik logeer in de abdij van Tongerlo bij de Norbetijnen paters, maar daarover morgen meer.