Dag 34 Lalobbe - Château Porcien - Reisverslag uit Château-d'Olonne, Frankrijk van Frans Groot - WaarBenJij.nu Dag 34 Lalobbe - Château Porcien - Reisverslag uit Château-d'Olonne, Frankrijk van Frans Groot - WaarBenJij.nu

Dag 34 Lalobbe - Château Porcien

Blijf op de hoogte en volg Frans

23 Juni 2015 | Frankrijk, Château-d'Olonne

De gîte in Lalobbe is werkelijk charmant. Een zeer oud kolenbrandershuisje dat geheel voor de pelgrims is als je betaald natuurlijk. Goede bedden en we konden eten bij de Hollandse verhuurders. Bijzonder aardige mensen, die graag met de gasten babbelen over wat er zo in de wereld gebeurd. Onder het genot van een glas wijn is dat een leuke bezigheid, maar kwam wel laat in mijn mandje te liggen. 's Morgens op pad door een wonderschoon boerenlandschap. De regen was beperkt tot een paar druppels. Onderweg kom je toch al veel meer pelgrimsherbergen tegen. In Château-Porcien is de herberg bijzonder klein (16 vierkante meter) en dan staan er 1 stapelbed en twee gewone bedden. Het staat mudje vol. De deur naar de WC is naast mijn bed en kan nauwelijks open. Mijn buurman zijn bed staat stijf tegen die van mij. Het zijn weer de Spaanse nichten die ik in Givet heb ontmoet en het laatste bed is voor Jacques een Belg. René (waarmee ik al 3 dagen in dezelfde slaapgelegenheid doorbreng) kan er niet meer bij en krijgt van de burgemeester een plek aangewezen in de kleedkamer van de sportkantine) gelukkig heeft hij luchtbedje bij zich (ik trouwens ook). Niks te klagen eigenlijk, want alles is gratis en voor niks.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 15183

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 31 Augustus 2015

Onderweg naar Santiago

Landen bezocht: