Dag 19 Mol - Meerhout - Reisverslag uit Meerhout, België van Frans Groot - WaarBenJij.nu Dag 19 Mol - Meerhout - Reisverslag uit Meerhout, België van Frans Groot - WaarBenJij.nu

Dag 19 Mol - Meerhout

Blijf op de hoogte en volg Frans

01 Mei 2015 | België, Meerhout

Soms denk ik wel eens: "Waar ben ik aan begonnen", na zo'n dag als gisteren. Maar vanochtend toch vol goede moed op pad gegaan. Mooi weer, wel weer die lange kanalen en natuurlijk eerst weer verkeerd begonnen. Maar ondanks alles ging het goed. Ik had me voorgenomen om vanaf 13:00 uur naar een camping o.i.d. te gaan zoeken. Om 16:00 uur bleek dat in deze streek geen enkele camping, hotel of B&B aanwezig was. In het boekje "Via Monastica" had ik gevonden dat er een organisatie bestond, die "pelgrims voor pelgrims" heette en in Meerhout was zo iemand die een pelgrimshoeve beheert. Mannu Dox heette ie en nadat ik had gebeld mocht ik langskomen. Mannu en Linda zijn bijzonder aardige mensen, die mij hun pelgrimskamer aanboden voor 10 euro inclusief ontbijt. Ook deed Linda ook nog even een wasje voor mij, want ik had bijna geen schone kleren meer. Voor een zacht prijsje gegeten bij de broer van Mannu die een druk bezochte Taverne "Den Kronkeling" bezit. Lang gebabbeld met Mannu die een ervaren pelgrim is en mij waardevolle tips heeft gegeven, maar daar horen jullie morgen over. Het zou een verandering van de uitvoering van mijn reis kunnen zijn. Ik ben weer helemaal de oude!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 15156

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 31 Augustus 2015

Onderweg naar Santiago

Landen bezocht: